Telefoni och växeltjänst

Telefoni, mobiltelefoni och växeltjänst i en och samma plattform

 

Alla kanaler – alla plattformar

Alla enheter, alla plattformar. Oavsett hur ett samtal sker – över mobilnätet, det allmänna telefon­nätet eller internet – så är upplevelsen och funktionerna detsamma. Telavox är den enda virtuella operatören som använder sig av TDC och Telias infrastruktur över hela Norden. Håll kontakten med kunder och kollegor på vilket sätt du vill. Du bestämmer.

 

Originell mobillösning

Mobilabonnemang direkt från Telavox. Aktivera SIM och eSIM på egen hand i ett enat gränssnitt. Flexibla dataplaner inklusive roaming.Bara tillgängligt i Norden. eSim bara i Sverige och Finland.

eSIM

Den nya generationen SIM-kort, eSIM, gör att användaren kan komma igång med den nya mobilen på ett snabbt, enkelt och miljövänligt sätt.

Samma upplevelse oavsett nät

Mobil- och fast telefoni över mobilnät, det allmänna telefonnätet, trådlöst LAN, VoIP och mVoIP på en enda enhet. Telefonnummer i över 65 länder.

Molnbaserad växel

Sofistikerad, prisvärd, flexibel och säker. En växeltjänst som växer med ditt företag.

IP-telefoni

Billigt, flexibelt och med perfekt ljud – att ringa via internet är lättare än någonsin med vår heltäckande lösning. Du kan även ansluta en fysisk telefon eller en trådlös DECT-telefon.

Softphone

En app för webb, mobiler och desktop. En enda användarvänlig plats för all kommunikation. Använd en och samma app för SMS, chatt och möten med kollegor och kunder

Effektiv samtalshantering

Styr snabbt och enkelt samtal till rätt person. Höj teamets produktivitet och förbättra kundupplevelsen.

Smartare vidarekoppling

Med automatisk samtalsfördelning (ACD), interaktivt talsvar (IVR) och rollbaserad routing blir det enkelt att koppla kunden till rätt person på företaget. Spara tid, öka kundnöjdheten och höj produktiviteten.

Programmerbar överflyttning

Med API kopplar vi ihop ditt existerande CRM- eller ERP-system och bygger automatiserade, anpassade flöden för samtalshantering, till exempel: 1. Besvara inkommande samtal. 2. Gör så att API:n kollar med ert CRM om uppringarens nummer tillhör en VIP-kund. 3. I så fall, skicka samtalet till en kontochef.

Alla funktioner

Automatisk återuppringing, svarsgrupper, köer, talsvar, brevlådor, direkt och aviserad överflyttning, samtalsparkering och synkning med active directory. En komplett helhetslösning.

Flexibel prissättning

Ett system som växer med ditt företag. Lägg till och ta bort nya användare när du vill.
Enkel administration. Låga kostnader. Noll krångel.

Enkel licenshantering

Skapa licenser för nya kollegor. Stäng ned licenser när medarbetare slutar. Snabbt och enkelt.

Tydlig överblick

Automatiska notifikationer visar vilka licenser som inte används. Inga onödiga kostnader. Inget krångel.

 

En adminportal som ger dig kontroll

Hantera användare, licenser, kostnader och säkerhet – i ett gränssnitt. Vår nätverksintegrering gör det möjligt för mobilterminalen att fungera som en inbyggd växeltelefon. I vår adminportal kan du lägga till och ta bort SIM-kort, fylla på surf, hantera PIN- och PUK-koder och mycket mer.*
*I Norden

Mindre administration

Skapa färdiga mallar för standardinställningar. Hantera SIM-kort, PIN/PUK, mobildata och roaming. Återställ lösenord och portera nummer med bara några klick.

Bättre kontroll

Rollbaserade rättigheter ger rätt personer kontroll över systemet. Begränsa risken för misstag genom låsta användarinställningar. Delegera ansvar till kollegor eller lokalkontor.

Smarta fakturor

Få fakturor för individer – eller hela kontoret. Flytta användare, tjänster och produkter mellan kostnadsställen för bättre överblick och kontroll. Se hur mycket data som förbrukas, hur många samtal som rings och hur många meddelanden som skickas.

Enkel och användarvänlig växel

Sätt upp en ny växel på timmar – istället för veckor. Moduler gör det enkelt för administratören att bygga, ändra och avsluta växelfunktioner på egen hand, med minimalt behov av extern support

MALLEN

Telefonpolicy

2020-05-01

Har ni köpt in ett nytt telefonsystem, skaffat molnväxel eller har ert företag vuxit snabbt på kort tid? Då har ni garanterat behov av en fräsch och uppdaterad telefonpolicy!

I den här mallen för telefonpolicy har vi samlat allt ni behöver för att kunna kommunicera på ett enhetligt och professionellt sätt – både externt mot kunder och partners, men också internt mellan kollegor. Mallen hjälper er att få koll på allt från hänvisningar, röstbrevlådor och telefonköer – till hur ni ska hantera privata mobiltelefoner och surfmängder i företaget.

Nyfiken på vad som ingår i mallen?

  • Telefonistrategi – så formulerar du den
  • Rekommenderade rutiner för mobila och fasta anknytningar
  • Förslag på vanliga hänvisningar och standardprofiler i företaget
  • Tips på hälsningsfraser och telefonsvararmeddelande
  • Liten telefoni-ordlista – från administratör till top up
  • Ladda ned här

Telefoni och växeltjänst

Samla telefoni och växel på ett ställe. 

Samarbete

Maxa din arbetsdag med telefoni, chatt och video för enkelt och effektivt samarbete.

Kontaktcenter

En och samma app – för både kundkommunikation och internt samarbete.

Service och support

Personlig rådgivare och certifierad partner lär känna dig och ditt företag och finns till hands när du behöver dem.

Vad Telavox kan göra för ditt företag

Glada kunder

En enkel och friktionsfri kommunikation med dina kunder via telefoni eller chatt, oavsett när och hur de vill kontakta er. Lös problem. Bygg lojalitet.

Nöjda medarbetare

Slipp distraktioner och höj produktiviteten. Med en plattform för all kommunikation kommer kollegor närmare varandra, och kan arbeta effektivare.

Effektivare verksamhet

Ett och samma administratörsgränssnitt för rapportering och kostnadskontroll.Användare kan kommunicera och administrera inställningar i en och samma app.

 Digital transformation

Enkla och effektiva processer ger högre produktivitet och nöjdare kunder. Du slipper krånglet, och kan fokusera på att utveckla verksamheten.

Vixit – Vixners Tjänster AB

Besöksadress: Kung Gustafs väg 5 794 30 Orsa